Dersin Adı | Gıda ve Personel Hijyeni |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTOI 223 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hijyen kurallarını ve güvenli gıda üretebilmek için gerekli sanitasyon kurallarını öğrenmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Turizm ve otel işletmeciliğinde gıda ve personel hijyeninin sağlanmasına yönelik olarak; hijyen ve sanitasyonun tanımı ve önemi, işleme öncesinde, esnasında ve sonrasında gıda hijyeni, personel hijyeni ve kişisel temizlik kuralları, besinlerin bozulma nedenleri, mikroorganizma-insan ilişkisi, gıda servisinde hijyenin önemi, işletmelerin temizlik uygulamaları, gıda güvenliği ve hijyeni ile ilgili uluslararası standartlar, HACCP’in tanımı ve önemi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sanitasyon ve Hijyene Giriş | Ön okuma |
2 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Hijyenin Önemi | Ön okuma |
3 | İşleme öncesi faaliyetlerde gıda hijyeni, gıda kaynaklı hastalıklar, gıda zehirlenmeleri | Ön okuma |
4 | Gıda işleme basamaklarında gıda hijyeni | Ön okuma |
5 | Depolama, ambalajlama ve etiketleme ile ilgili sanitasyon kuralları | Ön okuma |
6 | Personel hijyeni ve kişisel temizlik kuralları, periyodik sağlık kontrolleri | Ön okuma |
7 | Ara sınav | Ön okuma |
8 | Besinlerin bozulma nedenleri | Ön okuma |
9 | Mikroorganizma-insan ilişkisi | Ön okuma |
10 | Temizlik uygulamaları, işletmelerde tuvalet ve el yıkama alanları | Ön okuma |
11 | İşletme giriş ve çıkışları | Ön okuma |
12 | Besinlerin servisinde hijyen | Ön okuma |
13 | Gıda güvenliği ve hijyeni ile ilgili standartlar | Ön okuma |
14 | HACCP’in tanımı ve önemi | Ön okuma |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | “Gıda ve Personel Hijyeni”, Prof.Dr. Sıdıka BULDUK, Yrd. Doç. Dr. Emre Özgür BULDUK, 2014, Detay Yayıncılık, ANKARA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Gıda ve Personel Hijyeni”, Prof. Dr. Nilüfer KOÇAK, 2015, Detay Yayıncılık, ANKARA. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
3 | Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
4 | Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir. | X | ||||
5 | Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | ||||
6 | Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir. | X | ||||
7 | İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
8 | Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular. | X | ||||
9 | Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır. | |||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar. | |||||
11 | Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular. | |||||
12 | Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular. | X | ||||
13 | Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest